CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 5, 2011

Balik Kampung: Sekincan, Sungai Besar dan Sabak Bernam?

Ermmm.. tiba di Sekincan. Ada apa kat sini yerk... Ada apa pulak? Yang terbayang kat kepala 'Sekincan Ikan Bakar'. Tapi disebabkan perut dah kenyang, tak sempat nak snap any photo kat sini. Terukkan... Ada pulak cam tuh..

Sungai Besar? Sungai Panjang? Ada apa yerk... Alahmak! Jemputan kahwin opismate lah pulak. Berbanyak sorry untuk 'bakal perantin', Kami tak dapat hadir esok dan lusa. Ada 2 kenduri yang perlu kami hadiri di kampung (malam Ahad dan tengahari Ahad). Ermm... mungkin juga leh singgah kejap. Wishing 'bakal perantin perempuan' dan kembali teruskan perjalanan. 

Alahmak!!! Mana handphoneku? Tepon murah jerk, tak canggih cam korang punya. Hehehehe... Tertinggal di rumah (TE). Tak ada pilihan. Kad jemputan juga kat opis. Tak jadi singgahlah jawabnya. Abis..dah tak tau rumah pengantin kat mana..


Selepas beberapa ketika:

"Mie, kite dah sampai mana?" tanya Adik biler terjaga. 
"Belum sampai lagi, kita baru sampai Sabak Bernam.. "
"Lepas Sabak Bernam apa?" tanya Adik lagi.
En. Cinnamon menyampuk, "lepas Sabak Bernam.. Teluk Intan.. Pastuh Kampung Gajah... Pastuh Tanjung Tualang... Pastuh Batu Gajahhhh...!
"Yey! Ader sikit jerk lagi nak sampai.. 3 lagi..." balas Adik.

Star.Anise & En. Cinnamon pon berkerut dahi. Bukannya apa... klakar.. Cam tuh ker kiranya nak tau samada jauh lagi ker tidak tempat yang dituju...

No comments:

Post a Comment